dimarts, 3 de desembre del 2013

Primera presa de decisions

A) Anàlisi de la situació:

El contingut que tractem en el nostre projecte multimèdia és el següent: per una banda, treballem els colors bàsics, com ara el vermell, el blau, el verd, el groc i el marró, així com també, els elements de la natura; a més, pretenem afavorir el desenvolupament de la capacitat d’atenció visual i auditiva dels infants.

- L’audiència a la que es dirigeix aquest projecte va destinada a infants d’entre 3 i 6 anys, ja que el conté un argument adequat per a aquestes edats; encara que, cal tenir en compte que algunes de les activitats proposades pot ser s’ajustin més a l’edat de 3-4 anys, pel fet que el contingut bàsic del conte són els colors. Però també presentem activitats destinades a infants una mica més grans, degut a la complexitat cognitiva de la tasca.

- Les finalitats educatives que volem aconseguir són: apropar els infants al món de les TIC des d’una edat primerenca i usar-les com a eina de suport per a aprendre.

- Per avaluar els recursos humans i materials, hem de tenir present des del moment en que organitzem el curs escolar, el fet de comptar amb uns recursos humans formats per mestre i parella de suport amb capacitats d’ensenyament i competències digitals, així com també que comptin amb una actitud positiva cap a aquesta nova metodologia d’ensenyament. Com a recursos materials, cal disposar d’una aula amb equipaments informàtics i accés a Internet.

- El mitjà d’expressió utilitzat serà, per una banda, el nostre projecte multimèdia a través dels altaveus i la pantalla de l’ordinador (visualment i auditivament) i, per altra, el suport verbal del mestre.

- En un primer moment, pensem que la durada estimada del nostre material multimèdia serà d’uns 30 minuts.
                    
                 B) Planificació i temporalització del procés:

- Per a la realització del material multimèdia disposem d’uns 3 mesos, aproximadament la durada de l’assignatura.

- Disposem de diferents recursos: per una banda, un ordinador amb els programes GIMP, audacity, Power Point i accés a Internet per a la recerca de sons, imatges, etc., amb pàgines web com ara Jamendo; per altra banda, la utilització de tècniques de dibuix i projecció d’aquestes a l’ordinador a través d’un scanner.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada